Morgonstund med herren!

Jag somnade ganska sent i natt och vaknade väldigt tidigt i morse, jag kände ett behov av att ha en liten morgonandakt. Ibland är den känslan så påtaglig som den bara kan bli , ibland har man inte den känslan alls och då behöver man disciplin för att ha en stund med herren. Jag finner det väldigt svårt att prioritera Gud många gånger, när jag har planerat att ta mig en stund så känns det som om allt kommer i vägen, jag tror inte att jag  är ensam om att uppleva detta. Det jag känner mer och mer är att varje gång jag har min andakt igen, även om det inte skett på ett tag så är han där min herren, han omsluter mig och säger, jag älskar dig.

Jag vill inte vara en sån person som bara vänder mig till herren när jag har behov, jag vill inte vara den personen IGEN kanske jag ska säga. Jag vill vända mig till Gud dagligen. Det ska vara lika viktigt att få andlig mat som fysisk mat och jag kämpar verkligen för detta men det är så svårt. Jag tror att enda vägen till en totalförändring i mitt liv är genom att jag matas av andlig kost varje dag. Vi kan inte hålla på att söka herren endast när vi har våra problem för om vi inte sår andlighet i goda tider så har vi ingen skörd i dåliga tider och då blir smällen hårdare. Detta ser vi genomgående i bibeln, konceptet att så och spara i goda tider för att ha inför dåliga tider. 

Detta gäller inte bara i den fysiska världen utan i den andliga också. I dåliga tider är det så uppenbart vem som sökt herren och lagt sin förtröstan på honom. Den som inte ser något hopp, den som gett upp allt han vänder sig till världens lösningar, men vi som kristna har vår lösning, vi har vårt hopp, vår tro, vår kärlek i Jesus. Börser kan falla, bomber kan sprängas, fabriker kan stängas, ja alla våra värdsliga mardrömmar kan slå in, men vi som sitter i båten som Jesus styr, vet att han kommer att ta oss in i torra land . Ibland vill han ta vissa av oss hem till honom, sånt vet vi inte, men så länge jag vet att han har kontrollen över mitt liv, att han vakar över mig , att han älskar mig och vill det bästa, då får nästa dag komma som den gör. Hur kan jag förbereda mig? Genom att söka honom dagligen. Efter andakten i morse så somnade jag igen och när jag vaknade kändes det som om en hand smekte min rygg och sa: "allt är OK du är min". Bara vår fader i himlen kan ge en den känslan. 


Ha en fin dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0