Vad blir vi frälsta från?

Av nåd är vi frälsta, genom tron. Hur underbart är inte det? Vad har vi inte fått i Jesus Kristus. Vi kan blir rena genom hans blod. Vad kan vi bli rena från? Synden! Vad blir vi frälsta från? Satans makt som leder till evig fördömelse. Då börjar man undra, om Gud sände sin son för att dö för oss, rädda oss hur helvetets grepp, varför innehåller inte våra predikningar mer om vad han räddar oss från? Varför predikas det inte mer om synden och vad den gör mot dig och vart den leder? 


Jo för människor vill inte höra om sin syndfullhet, man vill inte erkänna att man syndar varje dag, hela tiden. Man vill inte böja sina knän och ropa "Herre, jag klarar det inte, jag kan inte på egen hand göra mig av med synden jag lever i". Istället försöker man hitta en egen rättfärdighet, man är likgiltig till synden, precis som många andra religiösa människor som tror att de genom sig själva kan bli rättfärdiga. "Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud". ALLA! Hur kan då en människa tro att han kan rättvisa sin syndfullhet utan att överlämna och omvända sitt liv helt till Jesus? Hur kan pastorer då predika ett halvt evangelium? Ett evangelium som indirekt säger, "kom till kyrkan så ofta ni kan och ni kan fortsätta i er syndiga natur och sen när ni känner att ni behöver renas så kan ni ju komma och be en bön här i kyrkan". HALLÅÅ!! Låter en sådan kyrka bekant?


Detta händer i våra kyrkor, folk kommer till evangelistiska kyrkor och har gjort det till någon form av söndagsunderhållning och efter mötet mår de lite bättre och går hem och tittar på samma skräp, beteer sig på samma sätt och pratar med samma syndiga mun som innan de gick på mötet. Varför? För det finns ingen omvändelse i dem, ingen pratar om omvändelse och ingen pratar ju heller om Jesus återkomst så folk tror att det är okej att leva som de gör. Men om Jesus kom imorgon tror du att han tar med en porrsurfande söndagskristen? Har en sådan person den helige andes sigill inristat i hjärtat om han är likgiltig till synden han lever i? Tyvärr tror jag inte det. Det är lätt att bekänna med sin mun att man tror, men att i hjärtat tro det märks i vem du älskar mest, Jesus eller världen (ditt kött)?

Du kommer att synda även vid omvändelse men skillnaden är att du inte kommer att vara likgiltig till synden du lever i. Du kommer att reagera på vad du tittar på, du kommer reagera på vad du lyssnar på, du kommer att reagera på vad som frestar dig och den helige anden kommer att hjälpa dig. Han kommer lyfta dig när det är tungt och Jesus kommer att vara där när du är bedrövad över ditt misslyckande. Du måste deklarera KRIG  mot dina synder, ett krig som du vinner i Jesus Namn. Kriget kommer att pågå hela ditt liv, och även om du kommer att förlora vissa strider så kommer du i Jesu Namn inte förlora KRIGET. När kriget (livet) sedan är över så kommer härligheten av den seger som vi vunnit genom honom som gav oss evigt liv. VILKEN UNDERBAR HÄRLIGHET DET KOMMER ATT BLI!

Idag hör man hela tiden, man ska inte anklaga, döm inte. Men jag kommer fortsätta att vara kritisk mot de lögner jag hör i kyrkan och jag kommer att bli ännu mer öppen mot dem om jag inte hör ord som "omvänd er från era synder, annars kommer ni INTE att få ta del av himmelriket". Ord som handlar om hur vi ska bekämpa den fiende som många kyrkor idag knappt nämner. Hela evangeliet ska tas upp, HELA SANNINGEN, inte bara det folk vill höra. De flesta vill bara höra om hur snäll Gud är så att de mår bättre, de vill inte höra om hans rättvisa och vreden som väntar de som (trots Jesus) väljer att vända sig mot honom. 

Om herren vill att jag ska sluta kritisera dessa halv sanna predikningar så kommer han att säga det till mig. Jag litar på att den helige ande leder mig rätt, precis som han alltid kommer att göra. Jag ska dock börja med att böja mina knän och be. Be för dessa människor som blir vilseledda och om jag når ut till en eller två så är det ändå själar och inte nummer som blir räddade. Tänk på det när ni skryter om antalet medlemmar i era kyrkor. Är det siffror eller själar ni räknar in i himmelriket? 

All ära och lov åt den enda sanna Guden som öppnat dörren till hans himmelrika genom vår herre Jesus Kristus.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0