Skuldens börda

Det är tredje dagen på vägen tillbaka till Jesus och saker och ting har redan blivit svåra känner jag. Musiken hjälper mig mycket. Har upptäckt så mycket ny musik under dessa dagar av bön och bibelläsning. Känns så naturligt att lyssna på lovsånger på något sätt. När jag har lyssnat på värdslig musik har jag alltid föredragit lugna låtar och sådana finns det tusental som är ämnade till herren.


Ångern förföljer mig hela tiden dock, den där känslan av vad har du hållt på med? Tror du verkligen herren har renat och förlåtit dig? Titta hur och vart du lever, kan du komma tillbaka? Jag vet att de känslorna inte kommer från herren. Fienden vill att jag ska känna skuld, han vill att jag ska förneka det Jesus gjorde på korset. Hans attacker är smarta, men med herrens ord i sinnet så blir de uppenbara, även om det är svårt att inte känna skuld.

Min underbara lillebror skickade ett sms till mig där han utan att veta vad jag går igenom skrev såhär, "kände att du är ledsen, läs Jesaja 43:1". Där stod det: "Frukta ej Israel, för jag har förlossat dig, jag har kallat dig vid ditt namn, du är min". Exakt vad jag behövde läsa!    


Men hur förklarar jag för mina polare vilken väg jag har börjat vandra? Hur ska jag som betett mig som värsta festprissen komma och säga att jag har beslutat att följa Jesus istället? Jag har redan sagt det till flera stycken men jag vet att de tror att det är en period som snart kommer att gå över. De förväntar sig att jag ska dra utomlands med dem igen och festa under midsommar som vanligt. Min flickvän tror nog också att det här är en period, men jag ber för att herren ska öppna hennes hjärta och ögon och få henne att förstå att detta är på riktigt. Herren har gett mig en ny möjlighet, en möjlighet som jag i stort sett inte trodde existerade. Gud känner hennes hjärta, hon har tillhört herren men gått ifrån, jag ber till herren att kalla tillbaka henne precis som han kallade tillbaka mig.


Jag ska inte heller lura mig själv, jag har gjort det misstaget förut. Jag kommer inte att bli " El Cristiano" över en natt eller två. Det är en process att gå ifrån sitt gamla till det nya. Men jag måste ha fokus och lägga den tid som behövs varje dag. Ge mig styrka till det herren, påminn mig om vad du gjort för mig, men ta bort skuldkänslan.






/RC



Kommentarer
Postat av: Tony Malmqvist

Jag hittade din blogg visa sajten Kristna bloggar:



Du ska veta att jag känner igen mig i dina ord. Gud välsigne dig i din väg tillbaka. Det är inte lätt, jag vet. Skuldkänslan du skriver om är mycket påtaglig och konkret. Du får säkert räkna med att den finns där under ett tag. Men kom ihåg: Det finns ingen fördömelse för den som är i Jesus Kristus. Delar mer än gärna mina personliga erfarenheter med dig om det här även framför. Ett tips: Gör som jag. När dina trossyskon frågar dig hur du mår och du då känner att det är allt annat än seger. Säg det då, fastna inte i dom kyrkliga "koderna". Jag är trött på alla lögner inom kyrkans väggar, många gånger är vi t o m värre på att framställa sanningen än vad dom okristna är.

Gå starkt med Gud nu! Och du,se dig inte om...

2011-01-09 @ 14:54:22
URL: http://tony48.blogpost.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0