God of my everything

Oj oj oj vad sent det blev igår. Det tog en stund innan siffrorna började make sense på jobbet idag alltså. Men till slut så gick det. Herren ville att jag skulle berätta  mitt vittnesmål kände jag, så det vara bara att skriva ner det igår. Idag ska jag inte trötta ut mig själv eller alla andra med ett så långt inlägg i alla fall.


Det väcktes en liten fråga igår gällande tionde vad jag har förstått. Tionde är alltså precis som bibeln säger en tiondel (tio procent) av ens inkomst som man ger till sin församling eller till de som behöver. Många ser kanske detta som " att det är det enda kyrkan är ute efter", men faktum är att ingen är tvingad till att ge någonting. Hade jag inte kännt för att ge nåt så hade jag verkligen inte gjort det, jag är ju inte ens aktiv i någon kyrka liksom. Jag har inte tillhört någon kyrka på evigheter, så jag har verkligen inte blivit påverkad eller tvingad på något sätt heller.  Jesus har dock satt glädjen av givande i mitt hjärta och därför har jag valt att följa just rådet om tionde. I mitt hjärta så känner jag att ibland att det kanske hjälper kyrkan att nå ut till andra människor som behöver finna herren och det kanske ger en ny människa evigt liv.

Det är som sagt upp till var och en att avgöra vad man ger, liksom var och en har en relation med herren. Det jag vet står i bibeln dock är att herren älskar en glad givare, så ge av glädje,  respekt eller för att du känner det i ditt hjärta,  en som känner sig tvingad att ge kan lika gärna låta bli, herren ser det direkt. Det andra jag kan säga är att Gud har chockat mig med välsignelser och då menar jag inte bara ekonomiska välsignelser utan av alla slag. Jag brukar se det som "bonus" från Gud. Jag väntar inte att jag ska få något tillbaka ( det kan jag erkänna att jag gjorde när jag var yngre) men han bara gör det liksom. På olika sätt har jag kunnat se hans hand, det kan vara för att han älskar mig så evinnerligt men jag har valt att se vissa saker som min " bonus" för att jag följer hans råd om tionde. Hur du ser ditt givande är mellan dig och Gud, låt ingen annan avgöra det åt dig.


Nu ska jag snart nanna, den här helgen blir jobbig. Har endel som händer och dessutom får jag nog jobba över en del då mitt skrivbord ser ut som ett vitt pappersberg. Men men herren har sagt att han är med mig i allt jag gör, han har förlåtit mig, renat mig och upprättat mig. Jag tror på det även om skulden över mitt förflutna ibland förföljer mig. " God of my hope, God of my need, God of my pain that no one else will ever see, God of my healing, God of my strengt, God who has always and will forever reign, God of my Everything".  


/RC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0