Balans i tron

Vad händer i mitt liv? Känsligheten för synd har ökat. Det gör ont i hjärtat när mina kompisar svär? Förut pratade jag på det sättet och små och stora lögner var liksom en del av vardagen. Nu så reagerar min ande direkt när jag ens tänker tanken på att ljuga eller svära. De andra har nog börjat undra vad det är med mig. Själv känner jag, tack herren för att du bryr dig tillräckligt mycket för att påpeka mina brister, de syndiga delarna av mitt liv som jag måste jobba på. Det är dock en nyligen påbörjad process och det finnas många delar mitt liv som behöver förändring. 

Min älskade mamma lärde mig att balans i det kristna livet är viktigt. Vi kan inte leva endast i det andliga för vi har en kropp (vår andes tempel) som måste få mat, sömn och motion. Det handlar om att hitta en balans i sin tro. Jag kan inte gömma mig för världen och alla dess synder bara för att jag ska vara rädd att hamna i världen igen. Jag måste förlita mig på min bön till herren, att han ska leda mig rätt, att han ska arbeta i mig. Då kan jag stå emot vad som helst världen frestar mig med. Kampen är därute, det kristna livet är inte lätt men med herren så hittar man den balansen man behöver för att motstå världens frestelser.

Åter en gång har herren visat att han verkar genom mig på jobbet. Allt det jag gör, gör han perfekt. Jag kan förlita mig på honom när jag tar mig an utmaningar som jag inte ens har någon erfarenhet av. Åter en gång har jag lyckats göra perfektion av något som alla väntade sig katastrof av. Hur gör jag? Är jag så smart? Hur orkar jag? Det enda jag vet med säkerhet är att jag absolut inte är smartare än gemene man. Förklaringen till alla fina rappoter jag lämnar ifrån mig och alla tuffa arbetsuppgifter jag klarar av är Jesus genom den heliga anden. Han är där vare sig det handlar om ekonomi, industri, vård eller säkerhet. Han är perfekt i alla yrken. Så om du läser det här och tvivlar på det så undrar jag, om herren hjälpt en som länge levt i världen vad skulle han då inte göra för en som söker honom hela tiden? Överflöd säger jag bara!

"I frid går jag och lägger mig och likaså i frid kommer jag att sova, för endast du herren ger mig förtryggande sömn"

/RC 

Kommentarer
Postat av: Theresia

Det är så roligt och gott att läsa din blogg! Gud är god! Så underbart att han är med dig i arbetet!

2011-01-26 @ 07:34:08
Postat av: Matte

Härligt att du är tillbaka till Jesus

2011-02-03 @ 14:26:08
URL: http://mittlivstavasjesus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0