2 veckor

Fredag kväll, inför herren med en bibel i handen, hur konstig har jag blivit egentligen? Det undrar nog många av mina vänner för tillfället. Det gör inget, det känns skönast så.  Efter en hård jobbvecka med många övertidstimmar så förtjänar man att vila sitt huvud hos herren.


På söndag ska jag besöka en ny församling, ska bli spännande att se hur jag känner mig när jag kommer dit, vad gemenskapen kan ge mig. Det är alltid lite pirrigt när man ska till en ny församling, folk känner ju ofta varandra och jag utmärker nog mig en del. Dock kan jag säga att jag aldrig har blivit dåligt mottagen och det känns skönt. Är det någon som kommer att leda mig till rätt församling så är det den helige anden.


Vad har de senaste två veckorna betytt da? Jag har kommit inför herren varje dag i bön, läst mycket bibel, lyssnat på mycket predikningar och lyssnat på mycket fin musik, detta har börjat stärka min tro. Jag hoppas och tror att herren har startat processen som han en dag ska avsluta också. Världen ropar efter mig, allt lockar ju liksom, man är van att göra saker som inte är herrens vilja. Det är inte lätt, alla som bestämt sig en gång på riktigt vet att det är så, att göra det ensam är ännu värre. Men jag vet i mitt hjärta att Jesus kommer att fixa allt det här, han kommer att hjälpa mig i vandringen tillbaka till honom. Han kommer att skapa förutsättningarna om han så måste bygga en ny församling från grunden så kommer han att göra det, för så mycket gör han för ett förlorat lamm.


Hur gutt är inte det? Hur gutt är det inte att veta att vilka utmaningar som jag än har framför mig, om det så är i mitt kristna liv, i privatlivet eller i mitt arbetsliv  så kommer herren att vara där med mig? Mitt självförtroende kan vara hos herren och alla min lastar kan jag lägga på honom. Tänk om det fanns ett företag som kunde "ta emot ens laster" och göra sig av med dem,  då skulle nog det företaget vara större än Apple, MC, Google och alla de stora. Men företaget skulle nog inte klara av all "avfall" tillslut. Vi har vår Jesus, vår egna skatt, en skatt som dog för oss och som tog våra fel, vår smuts, våra laster , en gudomlighet som kan hantera våra laster. Vad kräver han av mig? Att följa honom och att bli mer lik honom. Vart leder det? Till evigheten med honom! Är jag beredd att följa honom? ABSOLUT!


Jag har en kartbok som är väldigt tydlig med hur jag ska göra för att följa Jesus, min BIBEL. 

/RC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0