Take me over

Vilken underbar text av Michal W Smith i låten Take me Over. "Jesus Jesus, Take me Over now, I surrender".
Jag minns tillbaka på något läger när man var yngre när pastorna sa "lägg dina händer i Guds hand så kommer han att ordna resten". Jag kommer ihåg att jag tänkte näe det vill jag inte för då kanske Gud gör sånt som jag inte vill göra,  Gud kan hjälpa mig men jag fixar det själv hehe.

Idag inser jag att herren varit där trots att jag ibland inte trodde det. Han älskar mig så mycket att han brydde sig tillräckligt mycket för att visa mig bristerna i mitt liv. Han älskar mig tillräckligt mycket för att visa vad jag måste jobba på för att komma närmare honom och in i hans rike, Han älskar mig så mycket att han vill skydda mig mot mig själv.

Tänk att inte ha Jesus, tänk att vara orolig för allt hela tiden, jobb, familj, privatliv, ja vad som helst.
Att lägga mitt liv i Guds händer är nog det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. Vad innebär det da? Innebär det att jag ska sluta jobba och sträva efter något? Näe jag tror det handlar om att när Jesus vandrar med mig så kommer han att guida mig rätt, jag måste söka honom först så kommer allt annat att falla på plats.

Jag har länge, ja till och med hela mitt liv kallat mig för en kristen person. Jag har dock på sistone börjat inse att så inte varit fallet. Jag har varit kristen genom mina föräldrar kanske eller när det har passat mig. Visst har jag följt vissa uppmaningar och ofta följt Guds lagar, men lika ofta har jag gått ifrån dem och levt långt ifrån dem.
Nu är det dags för mig att av egen vilja och styrka bli kristen på riktigt. Att sträva efter att följa Jesus i vått och torrt, högt och lågt. Snart börjar Alpha Kursen jag anmält mig till, det ska bli riktigt spännande!

"Tack för din nåd herre, tack för din sanning. Tack för att du väcker oss på de mest oväntade sätten ibland. Tack herre för att du vet vad som är bäst för oss även om vi ibland inte förstår det. Tack herre för att du är sanningen och att du hjälper oss att se sanningen herre. Tack för dessa fem veckor herre, låt det inte stanna här utan hjälp mig att vandra med dig varenda vecka i mitt liv herre och sedan i evigheten med dig. Förlåt mitt förflutna herre, hjälp mig att se framåt. Amen"

//RC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0