Vila i herrens kraft!

Jag har försökt att göra det till en vana, en rutin att varje morgon när jag vaknar och ska in i duschen stänga på ett youtube clip som är väldigt speciellt för mig. Det är ett klipp som gjordes in memory of David Wilkerson och som heter "Veil myself in you". Där har man klippt ihop en predikan där David W predikar om att förtrösta i herren, hans ord och hans armar. Lita på vad han lovat dig och mig. De orden han predikar ger mig ett otroligt lugn, även när vågorna och stormen verkar som starkast. Jag är vid ett vägskäl i mitt liv, det är så mycket som förändras, så mycket som jag inte kan hantera själv. Men där i slutet av mig själv där finns herren, när vi inte orkar och där vi inte klara mer där vet jag att han är.

Har du någonsin känt så? Att du har panik för en situation som du inte riktigt kan hantera? Har du känt att "jag klarar inte det här och om jag inte fixar det så är det kört". Där människokraft inte längre finns, finns antingen två vägar den mörka eller den ljusa sidan. Herren fyller upp tomheten och bristen när du inte kan mer. Jag har sett det i så många delar av mitt liv och i slutändan så förtröstar jag på honom i allt. Just nu har jag en situation i mitt liv som är ohanterlig och det kan gå åt skogen eller förmildras, det är inget jag kan påverka, men jag vet att allt verkar till det bästa för de som älskar Jesus. Folk har kallat mig för allt möjligt, de kan inte förstå att jag kan lita på nåt jag inte kan se. Men vad har de för hopp utan sin tro? Vart vänder de sig när paniken kommer, när alla problem hopar sig och det känns som om det inte finns någon utväg? Det finns tillfälliga tillflyktsorter men bara en evig tillflyktort.

Människor idag lever inte i verkligheten och när verkligheten hinner ikapp dem så vet de inte vart de ska vända sig, det gör mig ledsen. Folk vågar inte vända sig till herren för man idiotförklaras, men genom att visa vår säkerhet i herren, genom att visa vad han gör i våra liv både i vått och torrt, så blir vi de vittnen som världen behöver. Jag säger inte att den förtröstan på herren kommer enkelt, jag kämpar med den dagligen, men ofta tar Gud mig till den punkten att jag endast har honom kvar att lita på och jag tackar honom för det. Jag tror att det största beviset på hans kärlek är att jag får känna hans omsorg där mina begränsningar finns. Han älskar mig trots den person jag varit och den person jag i många fall fortfarande är. Den enda friden någon någonsin kommer att hitta på denna jord är den när man helt litar och lägger sitt liv i herrens händer, jag vill bli perfekt där, men det kommer att ta tid. Misstförstå mig inte, jag kommer fortfarande, vandra, äta, jobba och göra allt som vanligt men samtidigt kommer jag att veta att allt som kommer emot mig har herren i sina händer. Jag är inte där ännu, kanske inte ens in närheten men tanken att ha den friden hos herren ger mig ett hopp och en glädje som ingen kan ta ifrån mig.

"Lord, I have lifted my hands to you, I have trusted you, I have claimed your promises, you are who you said you are, and from now on, from this day on, Im gonna veil myself, Im gonna cut myself off from all confidence in my flesh, or in people, or in anyone else. Im gonna throw myself at your mercy, your grace, your power, your glory, AND IM VEILING MYSELF IN CHRIST." /David Wilkerson

Gud välsigne din helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0