Hatet mot kristna ökar

Igår blev jag ganska sur och ledsen när jag var på Stortorget här i Malmö. Det berömda punkbandet NOFX spelade både fulla och höga mitt på torget och provocerade allt och alla. Detta är inte något nytt då det liksom är "deras grej". Jag och några vänner gick förbi och kollade på och hörde allt skit som kom ut ur deras mun. Mina vänner som är okristna tyckte att det hela var bra och musiken i sig (när man inte hör vad de säger) är liksom helt OK. Men mitt i allt detta provocerande och struntsnacket så frågar huvudsångaren, "alla här i Sverige är ateister va?" Då hörs det största skriet på hela kvällen då folk jublar och skriker jaa! Han fortsätter med att säga att alla som tror på Gud är efterblivna idioter och jublet fortsätter.

Detta visar så uppenbart vart den här världen är påväg, förföljelsens tider är verkligen här. Jag märker det när jag berättar för folk att jag är kristen. Mina kollegor och vänner reagerar som om jag vore störd. Min chef tittade på mig och frågade tre gånger "men inte på allvar va?" Jag bara jo, jag vittnade för honom om hur jag fick jobbet. Hur Gud ledde mig dit jag är. Efter det har han försökt att provocera mig framför de andra, men jag har inte brytt mig, min säkerhet är i Gud. Andra säger, men du som är så smart och njuter av livet hur kan du tro? Jag brukar säga, hur kan jag inte tro när jag har besökt de ställen jag besökt. Hur kan jag inte tro när jag kör genom skånes landskap och ser skönheten i naturen? Det folk ser som anledning att inte tro, eldar på min tro och gör den starkare. Det kommer att komma en tid då jag kommer att få lida för Jesus, folk kommer att sluta vara mina vänner, människor kommer att behandla mig annorlunda, men min säkerhet måste vara hos Gud. JAg kämpar med det.

Det finns två vägar att gå när "the time of tribulation comes". Antingen förnekar man herren och garanterar att han förnekar en när man står vid domedagen. Eller så tar man upp sitt kors och ber för kraft att ta sig igenom förföljelsens tid. Idag vill många kristna liksom ta en genväg. De vill vara del av världen och förneka herren antingen verbalt eller genom deras handlingar, sedan vill de samtidigt ha frälsning och evigheten. Jag tror inte att det kommer att gå, antingen så är man herrens eller så är man världens. Processen mot helighet och ångran är en sak, då ser herren i ditt hjärta att du vill gå mot helighet, men att leva i förnekelse och synd utan ångran kan vara det största misstaget du gör i ditt liv. Förnekar du din synd, förnekar du vad Jesus gjorde på korset för dig. Stå upp för den som älskar dig över allt annat, för den som offrade sitt liv för dig. För när den här världen tar slut, när allt det här är går upp i rök så kommer hans kärlek att bestå i evigheternas evighet. Den kärleken ovärderlig!

Jesus älskar dig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0