Vill ni ha väckelse? Börja be!

Vi hör det överallt, vi har väntat på det, vi har hört profetior om det. Men hur ska det komma? Var är böneveckorna? Fasteveckorna? Jag kan erkänna själv, det är tufft att ägna en längre stund i bön. Dagens stressiga samhälle och allt mediaberoende tar ens koncentration ifrån vår herre. Men jag känner att herren inte kan verka i oheligheten som vårt samhälle upplever. Känner du dig anklagad? Gör inte det. Be till Gud. Börja be! Han hör din bön, be för väckelse.

Be så att dina fiende blir frälsta, be så att alla som inte känner Jesus ska lära känna honom. Var inte passiv med din bön, vi behöver att alla kristna i Sverige lägger ner mycket mer tid på bön. Då kan den helige anden börja röra sig på ett otroligt sätt och många fler kommer lära känna Jesus.

Försök inte locka folk till kyrkan med värdsliga ting. Det är bara den helige anden som kan frälsa och vända folk. Vi kan be och predika det sanna ordet men i slutändan är det den helige anden som gör frälsningjobbet.
Paulus varnar oss för att beblanda det heliga med det oheliga i 2 Korinthierbrevet 14-18.

14Börja inte samarbeta med dem som inte älskar Herren, för vad har Guds folk gemensamt med syndens människor? Hur kan ljuset ha samband med mörkret?15Och vad har Kristus och djävulen gemensamt? Och hur kan en kristen ha gemenskap med någon som inte tror?16Och vad har Guds tempel med avgudarna att göra? Ni är Guds tempel, den levande Gudens hus, och Gud har sagt om er: Jag ska bo i dem och vandra bland dem, och jag ska vara deras Gud, och de ska vara mitt folk.17Det är därför som Herren har sagt: Lämna dem, skilj er ifrån dem. Rör inte det som är orent. Då ska jag ta emot er18och vara en Far för er, och ni ska vara mina söner och döttrar.

 

Böj dina knän idag, börja be för alla du älskar och hatar som inte har lärt känna Jesus.

 

I Jesus namn

 

/RC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0