Känner du till synden?

Jag trodde jag var redo. Efter 12 veckor trodde jag att jag av egen kraft var redo att mostå allt som hade med festande att göra. En resa till utlandet förändrade den synen totalt. Fienden vet exakt hur han ska göra för att lura en. Det finns inte på kartan kan jag säga. Om inte Jesus är där och har förändrat ditt hjärta om inte den helige anden har vunnit kampen mot köttet, så har vi inte en chans.

Vi kan av egen vilja försöka undvika frestelser, vi kan av egen kraft försöka disciplinera oss, men om inte Jesus glädje finns i våra hjärtan så kommer köttets luster att vinna. Det är en kamp som vi är dömda att förlora utan Jesus kraft. Underskatta inte fiendens frestelser , han gör allt för att locka dig till synd. Det är bra att försöka undvika situationer som kan sätta dig i synd men utan den helige andes sigill i hjärtat så komer du med största sannolikhet att fortsätta synda. Vi måste förstå att vi aldrig kommer att kunna tillfredställa Guds vilja genom köttet. Det är enbart genom att underkasta oss hans helighet och förstå vår oförmåga att av egen kraft sluta synda. Du kan inte lära känna Jesus på riktigt förrän du har förstått att du oförmögen att av egen kraft övervinna din synd.

Frågan är, är du känslig för synden? Känner du i ditt hjärta när du har syndat, att du måste be Gud om förlåtelse? Känner du i ditt hjärta när du har gjort fel, sagt något dumt, ljugit, tittat på något syndfullt? Reagerar du på de synder du ser i media? Om du inte gör det, så skulle jag råda dig att be Gud att visa dig dina synder. Be Gud att göra dig känslig för alla synder i ditt liv. För om du annars undrar varför du inte känner Gud närvaro så är det för att en helig Gud inte kan leva nära det oheliga. Därför är förlåtelseprocessen extremt viktigt i våra kristna liv.

Om Jesus kommer tillbaka imorgon vill du vara ren från dina synder, be därför för ett syndkänsligt hjärta. Ett hjärta som blir heligare och heligare för varje dag. 

//RC 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0