En bön av ångest för SVERIGE!

Herre, herre jag undrar vart är ditt folk? Vad har hänt med Sverige, vad händer med Sverige, alla snackar väckelse, men ingen ber. Ingen är på sina bara knän och fastar och ber som du själv gjorde 40 dagar ute i öknen Jesus. Ingen ger dig tid som dina stora profeter gjorde. Vad kommer hända med oss?

Jag läser blogg efter blogg, lyssnar på möte efter möte och det är bara din nåd de pratar om. Herre jag tackar dig för din nåd, din underbara nåd som vi fick genom Jesus Kristus. Den nåden som förlät mig för den jag var och renade mig från mina synder. Men det hände nåt när du renade mig, jag började se allt orent i mitt liv. Jag accepterar inte längre synden utan jag försöker undvika den. Jag ville ha sanningen och då fann jag i min bedrövelse att detta inte predikas i dina kyrkor längre. Det verkar som om ingen väntar på din återkomst längre. Jag har ett stort MÅSTE i mitt liv, ett måste som säger sök Gud, undvik synden så att du kan komma närmare heligheten. Disciplinen du har gett mig Jesus, den gör min kropp och själ av glädje inte som förut då det kändes som ett tvång. Därför vet jag att jag verkligen tillhör dig nu. Dig tillhör jag med glädje, alla MÅSTEN du begär av mig älskar jag, för de för mig närmare dig.

Åå Gud, kan vi verkligen leva i sån här apati, i sån här modlöshet, i sån här bekvämhet? Jag har inte varit hos dig länge, men jag ser hur folk är så nöjda med sina söndagsmöten och café kvällar och allt annat som de kopplar till ditt underbara namn. Sen går de hem och sätter sig framför tv:n och ägnar minimal tid med dig i sin ensamhet, istället ägnas tiden till allt skräp och de perversheter som finns i media. Hur herre? Hur ska väckelsen börja? Herre kan vi verkligen vara nöjda med de här, när det går omkring tusentals ungdomar utanför våra dörrar berusade av alkohol och droger, brustna hjärtan, krossade familjer, sexuellt perversa människor, lösa osäkra tjejer, ja helt förlorade människor. Vi bara tar in det och lider inte av det, vi ger det en tanke sen fortsätter vi fördummas av media. Vi är så härdade herre, det finns ingen ångest för att vår nära och kära håller på att gå raka vägen till den eviga elden. Hur har fienden lyckats leda oss till denna passivitet herre?

Ditt "folk" är så likgiltiga herre, var är de kristna som gråter för ungdomarna, var är de kristna som ber och försöker leta efter de unga som tar livet av sig varje år. Herre här i vårt land är den största orsaken till död för personer mellan 15-44 år självmord. Man rättfärdigar detta genom att säga att det ur ett globalt perspektiv är ett "normalt" snitt. Hur rättfärdigar man att 1500 människor medvetet varje år väljer helvetet för himlen? Finns det ingen i deras närhet som kan säga, Jesus älskar dig, han kan förändra dig, han vill rena dig från allt ont. Näe där sitter din församling framför nån tv show och är så nöjda med söndagspredikan medans en person ( ofta ung person) väljer att avsluta detta liv,denna gåva som du har gett oss.

Väck ett folk i Sverige herre, ett bedjande folk, ett folk med ångest och lidande för de som lider. Ett heligt folk som vågar säga sanningen i ditt ord. Ett folk som inte bara pratar om din nåd utan även plikten i att leva ett heligt liv fri från syndens slaveri, i ångran för orenheten, ett folk som lever i ständig förlåtelse och vilja till förändring. Ett folk som verkligen upplever den helige andes förändring i deras liv. Inte en ytlig kristendom utan en djup tro där vi får en allergi chock av synden vi ser. Ett folk på knän som bara lovar och prisar ditt namn, som ber för alla förlorade själar. Väck detta folk herre, väck en ny generation av nazariter herre. Herre vi håller på att förlora en hel generation, nästa hela min generation kommer att hamna i satans grepp. Herre hjälp oss, ge inte upp din kärlek för oss, väck din sovande kyrka i Sverige, väck de unga som hungrar efter dig, väck de gamla som sitter framför dumburken, väck ditt bönefolk.

Men om du har bestämt dig för att komma snart herre och ta hem oss, så är jag här förberedd att möta din härlighet, men jag ber att fler ska lära känna dig på riktigt, på djupet inte bara på ytan. Må din vilja ske herre, så som i himlen så och på jorden. Välsigna Sverige i Jesus Namn!

AMEN


Kommentarer
Postat av: Marguerite

Amen,skriver jag till detta inlägg!!! Jag stämmer helt och hållet med i din bön!!! Vi är så långt fram i tiden nu,att Kärleken hos de flesta ska kallna,och folk vill bara höra det som "kliar" dem i öronen.Vi ser och förstår av allt som övergår vår jord,att Jesus kommer snart!!! Vi får verka medan dagens sista strålar ännu varar,så att vi får fler med på vägen Hem!!! Herrens rika välsignelse till dig!!! Kram!!!

2011-04-13 @ 14:40:41
Postat av: Theresia

Kom och tänka på dig och på det du skrivit på din blogg på sistone och kände att jag ville ge ett ord av varning. :) Behåll din passion för helighet men var försiktig så att du inte dömer någon eller missbedömer någon. Med det menar jag både att inte lägga en dom på någon men också att inte avgöra vad en människa tänker och känner för snabbt. Ibland finns det långt mycket mer Gudsfruktan och längtan än vad som syns och hörs vid en snabb bedömning. Kompromissa dock inte med den standard du känner är riktig över ditt liv. Anpassa dig inte efter den här världen (eller till en fallen kyrka) men älska människor! Gud välsigne dig! :)

2011-04-14 @ 15:38:04
Postat av: Manne

Jag uppskattar din kommentar Teresia och tackar dig för den. Jag försöker att inte döma någon eller för den delen , missbedöma någon men det kan vara svårt ibland med tanke på vad jag ser. Jag ser det som en synd att döma, istället så ber jag för de människorna jag anser vilseleda folk. Jag tänker inte fälla en dom, bara Gud kan döma, men jag kan med hjälp av ordet försöka tillrättavisa dom med kärlek. Min ångest handlar mest om alla vilseledda själar, bekvämheten i svensk kristendom skrämmer mig. Enligt bibeln var det inte vad Jesus ville ha ut av sina lärjungar. Känn dig inte dömd, jag ber för alla. Men det är hos predikanter man snabbast märker vad deras hjärtan och budskap anger. Därför tar man upp dem som exempel. Vi behöver alla be, vi tror på en väckelse utan bön och fasta. När har det någonsin hänt? Vi måste börja ta det mer på allvar och därför, även om jag verkar hård i tonen så menar jag det med all kärlek. Hur kan jag hata eller fördöma någon och kalla mig Kristi efterföljare?

2011-04-16 @ 21:41:56
Postat av: Theresia

Du har så rätt. Vi behöver ha det fokuset, samtidigt med hjärtan fyllda av kärlek. Enligt väckelsestudier är de två starkaste kännetecknen som funnits innan och då en väckelse brutit ut bön och enhet.



Joh 17:20 Men inte bara för dem ber jag, utan också för dem som genom deras ord* kommer att tro på mig. 21 Jag ber att de alla skall vara ett, och att såsom du, Fader, är i mig och jag i dig, också de skall vara i oss, för att världen skall tro att du har sänt mig. 22 Och den härlighet som du har gett mig har jag gett dem, för att de skall vara ett, liksom vi är ett: 23 jag i dem och du i mig, för att de skall vara fullkomligt förenade till ett. Då skall världen förstå att du har sänt mig och har älskat dem så som du har älskat mig.



Jag tycker det är intressant hur mångas invändningar mot kyrkan idag baseras på att vi är oense om allting och talar illa om varandra. En splittrad kyrka tjänar djävulens agenda och inte Guds. Detta är så viktigt för Sverige, att Jesu folk kommer samman och ber och börjar älska varandra mer.



1 Petr 4:7 Slutet på allting är nära. Var därför förståndiga och nyktra, så att ni kan be. 8 Framför allt skall ni älska varandra innerligt, ty kärleken överskyler många synder. 9 Var gästfria mot varandra utan att klaga. 10 Tjäna varandra, var och en med den nådegåva han har fått, som goda förvaltare av Guds mångfaldiga nåd. 11 Om någon talar skall han tala i enlighet med Guds ord. Har någon en tjänst skall han tjäna efter den kraft Gud ger, så att Gud i allt blir ärad genom Jesus Kristus. Hans är äran och makten i evigheternas evigheter, amen.



Jag tycker det är häftigt, att kärleken överskyler många synder. Jag tror att kärleken till våra systrar och bröder hör till Guds goda principer och när vi följer Guds principer kan han göra något som är utöver det naturliga - jag tror att vår kärlek till varandra leder till mindre synd bland Guds folk. Det är ganska ologiskt kanske, men det spelar ingen roll där Guds lagar råder.



De här verserna talar också om att vi alla har fått en nådegåva från Gud och att vi ska tjäna efter den kraft Gud gett i våra liv. Vi är alla olika och tjänar Kroppen på olika sätt. Vi får inte se ner på någon som tjänar på ett annat sätt än vi.



Jag har sett och vet om många som delat din frustration Manne och som till slut faller bort från kyrkan. Jag tror att det finns en risk att frustrationen öppnar för negativa tankar och ord, och det ger djävulen en hållhake på oss, så att vi blir isolerade från kyrkan och till slut så svag att synden får överhanden igen. Vi klarar oss inte på egen hand tillsammans med Gud, för det ingår inte i Guds design. Guds plan är Kroppen, inte enskilda öar. Hos Gud finns en brinnande iver för Kroppen, att vi som bekänner oss till honom kommer samman, älskar varandra och bygger upp varandra. Finns det besvikelse och frustration i oss måste vi ta oss till kyrkan och bestämma oss för att bli välsignade no matter what, därför att det är Guds plan. Djävulen rasar över en sådan attityd.



Det du skriver är inte fel och det har säkert att göra med den nådegåva Gud gett till dig, men den gåva Gud anförtrott dig med kan inte välsigna resten av kroppen om inte du har en kärleksfull relation till kroppen. Du behöver bygga djupa och nära relationer med kristna och inte bara med dem som tycker som du. Det är så viktigt.



Jag inser mer och mer att Gud tänker så annorlunda mot hur vi tänker. Gud ser all den potential han lagt ner i personer och ledare och han älskar dem fram till seger. Det är Guds godhet som för oss till omvändelse (Rom 2:4). :)



Det är kärlek som för Kroppen till omvändelse. Vi måste bara ambassadörer för kärleken varhelst vi ser synd i Kroppen.



Jag har också märkt att Gud inte är så stressad över allt som måste hända NU som jag kan vara ibland. Han kan avsätta några år först om det behövs för att slipa några saker i min karaktär. Det kan ju tyckas onödigt ibland, men Gud är Gud och han är inte stressad. Han vet exakt vad som behöver ske i var och en och han har förmåga att föra oss vidare om vi bara lyssnar lite på honom. Vi måste verkligen leva efter hans agenda och inte vår.



Det är när vi följer Guds principer som resultaten kan komma, inte när vi i egen kraft försöker pressa fram resultaten direkt. Väckelse är en naturlig följd av bön och enhet. Väckelse är inget svårt om bön och enhet finns. Alltså borde vårt främsta fokus vara bön och enhet. Vi måste be tillsammans också, inte bara själva. :)



Hoppas du inte tagit illa upp av något jag sagt Manne. :) Kärlek till dig!!

2011-04-17 @ 10:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0